|
|
|
|
Mongward
Golem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:48, 25 Mar 2008 Temat postu: Puzzle Quest, czyli lecimy w kulki. |
|
|
Od razu mówię, że gra potrafi wciągnąć na długi czas.
Rzecz się dzieje w (jakże by inaczej) fantastycznej krainie, z całym dobrodziejstwem inwentarza. Orkowie, gobliny, trolle czy inne paskudztwa tylko czają sie na naszego bohatera.
A kim on jest? To już zależy od was.
Mag, niszczący wrogów zaklęciami, kradnący im manę?
Druid, znający sie na leczeniu, ochronie i kontratakach?
Rycerz, zdolny zmienić wygląd pola walki swoimi zdolnościami?
Wojownik, przodujący w wykorzystywaniu zabójczych czasek (o tym dalej)?
Wybór nie jest wiążący, nic nie szkodzi rozwijać postaci pod innym kaem, przy nakładzie wielu punktów.
A inwestujemy je w: magię ognia, wody, powietrza lub ziemi. Przebiegłość, morale ili walkę.
Właśnie, walka.
Słyszeliście o Rise of the Atlantis? To było na podobnej zasadzie.
Mam planszę 8 na 8 pół. Na niej jest kilka typów "kulek":
czerwone, odpowiadające za manę ognia. Żółte:mana powietrza. Niebieska mana wody i zielona mana ziemi. Do tego mamy gwiazdki doświadczenia, monety i czaszki.
Monety odpowiadają oczywiście za ilość złota, jaką dostaniemy bonusowo po walce, gwiazdy, analogicznie, za ilość doświadczenia, a czaszki, o, te są ciekawe. Mianowicie: jeśli połączymy trzy z nich, przeciwnik dostaje dodatkowe obrażenia (zależne od współczynnika: walka). Są ponadto czaszki bonusowe, zadające kilkukrotnie więcej ran.
A cała walka wygląda tak:
na wzmiankowanej planszy są porozrzucane klejnoty, naszym zadaniem jest je łączyć, na zmianę z przeciwnikiem (komputerowy lub drugi gracz) w rzędy trzech lub więcej obiektów tego samego typu. Za co najmniej cztery połączone dostajemy dodatkowy ruch, a za kombinację pięciu rządków wyczyszczonych za jednym zamachem mamy bonus do doświadczenia.
I tak to się dzieje. Po drodze możemy rzucać czary (własne, lub zdobyte na przeciwnikach za zdobyte punkty many.
A co poza walką?
Możemy wybudować własny zamek, w którym możemy tworzyć przedmioty, wyciągać od pokonanych przeciwników ich zdolności.
Mamy do tego trochę sprzętu do kupienia, ot taki typowy RPG.
I gdyby nie sposób, w jaki sie walczy, wciągający niesamowicie, pewnie byłby szybko zapomniany.
PS:w CDA ta gra dostała 9.
|
|